Niektóre typy opon nie mają zdolności samodzielnego utrzymywania powietrza. Dotyczy to przede wszystkim opon stosowanych w starszych jednośladach, a obecnie w modelach przeznaczonych do jazdy w trudnych warunkach terenowych – motocyklach typu cross i enduro oraz quadach. Jeżeli używasz opon dętkowych, jasne jest, że potrzebujesz dobrej jakości dętek motocyklowych. Stanową one niezbędny element koła, dzięki któremu możliwe jest utrzymanie w nim odpowiedniego, pozwalającego na komfortową i bezpieczną jazdę ciśnienia.
Mimo że dętki motocyklowe raczej nie ulegają jako takiemu zużyciu, istnieją sytuacje, w których ich wymiana okazuje się konieczna – mogą zostać przedziurawione lub starte w wyniku wypadku. Zbyt długie ich użytkowanie może skutkować utratą elastyczności, przez co łatwiej o różnego rodzaju uszkodzenia. Warto pamiętać o tym, że jazda przy niesprawnej dętce motocyklowej może grozić awarią całego koła. Niekiedy zamiast jej wymiany wystarczy naklejenie łatki, co jest rozwiązaniem o wiele tańszym, ale jednocześnie stanowi raczej chwilowe pozbycie się problemu i przy najbliższej okazji powinno zostać zastąpione pełnym serwisem. W związku z tym mimo wszystko warto przynajmniej raz na kilka lat pomyśleć nad konserwacją kół uwzględniającą wymianę tego elementu. Decydując się na to, należy zachować szczególną ostrożność – części są delikatne i bardzo łatwo je uszkodzić.